duminică, 8 ianuarie 2012

Ce e mai rar pe lume decât un bărbat? Nu văd decât copii pretutindeni. Copii bătrâni, care se joacă cu tristeţe. *Destinul conduce o jumătate din viaţa fiecărui om, iar Caracterul cealaltă jumătate.Raţiunea este facultatea pe care o căpătăm cel mai târziu şi pe care o pierdem cel mai curând: copiii nu o au, bătrânii nu o mai au.Iubiţi ceea ce niciodată nu veţi vedea de două ori.* Ceea ce m-a obosit, adeseori, în relaţiile mele cu femeile, e faptul că fiecăreia dintre iubitele mele (cele care merită osteneala de a fi numite astfel) a trebuit să-i fac o educaţie, ca să fie în stare să discute cu mine. *Nu există om care să aibă dreptul de a-i dispreţui pe oameni.Vai, mereu aceeaşi viaţă! Scap de suferinţă - dau de boală. Scap de boală - dau de suferinţă.Invizibilul este real. *Sufletele au lumea lor.Doar liniştea este mare - restul este slăbiciune.Singurul moment frumos al unei opere e acela în care o scrii.Simt limpede cum ideile mi se desprind din somnul lor şi se formează una câte una.Nu mai pot să citesc decât cărţile care mă îndeamnă să lucrez. Peste celelalte, gândirea mea lunecă aşa cum ar luneca plugul pe marmură. *În ziua când oamenii nu vor mai avea nici entuziasm, nici iubire, nici adoraţie, nici devotament – să despicăm Pământul până în miezul lui, să punem acolo 500 de miliarde de butoaie pline cu praf de puşcă, făcându-l să explodeze ca o bombă în mijlocul firmamentului. *Nu-mi cere, deci, mie, conducător al unui imperiu, de a cuceri fericirea pentru tot poporul meu. Nu-mi cere mie, sculptor, să alerg după frumuseţe; m-aş opri în loc, neştiind încotro să alerg. Cere-mi doar să le clădesc un suflet în care un asemenea foc să poată arde.